Nintendo Switch can transform to suit your situation, so you can play the games you want, no matter how busy life may be.
It’s a new era where you don’t have to adjust your lifestyle to play games – instead, your console adjusts to fit around your lifestyle.
Nintendo Switch has a controller on each side of the console that function together: the Joy-Con.
If you attach the two Joy-Con to the Joy-Con grip, it will work like a traditional controller, and without the grip they work as two individual, fully-functioning controllers.
Imagine the Joy-Con is a glass containing ice cubes. With HD rumble, when you move and tilt the Joy-Con you can feel the ice cubes clanking around.
There’s one, there’s another…HD rumble feels so realistic that you can even tell how many cubes there are, almost as if you’re actually holding a glass in your hand.
The IR Motion Camera in Joy-Con (R) can detect the shape, movement and distance of objects captured by the camera.
Players can sync together up to eight Nintendo Switch or Nintendo Switch Lite consoles to play competitive and co-operative multiplayer games.