Dewy's Adventure
Meet Dewy – the little raindrop caught in the middle of a major storm! Charged with the task of defeating the evil Don Hedron and saving the inhabitants of a once peaceful forest from his scheming ways, our hero is going to have to use his imagination to avoid becoming just another drop in the ocean. And that’s where you come in!
Using the Wii Remote’s intuitive control system, you must roll Dewy around his weird and wonderful world, altering the weather along the way to turn him into a puff of steam or block of ice as you overcome mind-bending puzzles and try to save the withering Elder Tree from extinction by retrieving its six stolen fruits from Don Hedron.
In-game tutorials mean you can get rolling with your adventure right away and master the finer points of controlling Dewy as you go. Brought to Wii by the team behind the award-winning Eledees, Dewy’s Adventure also allows up to four players to grab their Wii Remotes and compete in the fun-packed multiplayer mode, as well as inviting you to create your own levels and exchange them with friends via WiiConnect24. So lend Dewy a hand and help him rain all over Don Hedron’s parade!