Drawn to Life: The Next Chapter
The Raposa, an adorable race of fox people, dearly need your help! An unknown, malevolent force blights their kingdom and must be stopped! But you can aid them from your armchair – with imagination and a little artistic flair you can bring to life a hero to light their darkest hour in Drawn to Life: The Next Chapter on Wii.
The award winning DS series now doodles its way onto Wii in the form of a platform adventure game where you make the world. Heroes may be made, not born, but in this case they’re not born - they’re drawn! In fact, it’s not just the hero you get to design, you get the chance to create and customise over 100 items throughout the course of the game! You can personally design vehicles, weapons, platforms and all manner of contraptions, adding your own individual artistic charm to the land and populating the game world with unique imagery.
It’s easy to draw anything you can imagine using the Wii Remote and the straightforward but sophisticated drawing tools. Sketching your own world couldn’t be simpler with a wide variety of templates, brushes, stamps and a multitude of colours. With more tools and options to unlock throughout the game the artistic possibilities are endless!
The game will take your hero on an adventure through an exotic jungle, a soaring sky land, a foreboding shadow city and more! Run, jump, skate and fly in search of the Artefacts of Power which you must collect to save the Raposa Village from the malign forces that threaten it.
In addition to drawing heroes, items and weapons throughout the levels, you’ll make good use of the power of Action Drawing: the nifty ability to draw objects directly into the levels as you go along. Using different colours will give your impromptu artwork unique physical properties - which can come in pretty handy for puzzle-solving! As well as the main quest, you can play a variety of multiplayer mini-games such as hockey, football and basketball. Create a custom kit for your team, outfit them with personalised equipment, then battle it out with your mates!
Bring out your artistic side with Drawn to Life: The Next Chapter, an innovative action adventure romp on Wii.