Eledees
The Wii’s revolutionary control method really comes into its own in this action-packed and innovative game, the first developed by Konami for the new console. Players will use a gravity gun to hunt high and low for Eledees, elusive little creatures who need to be tracked down to restore power to the world. The Wii Remote and Nunchuk combine to allow the player to manipulate all the items and obstacles that the Eledees are using as hiding places. Control is fast and sensitive to the slightest movement, giving a realistic feeling of lifting, dragging, pushing, pulling and throwing objects.
The player will need to think tactically, deciding whether to sneak up on the Eledees to take them unawares, or to create a commotion designed to flush them out of their bolt holes. The captured Eledees can then be used by the player to provide power to tools that allow them even more scope to interact with the game world and track down all of those slippery Eledees.