FIFA 08
With the Wii Remote and Nunchuk in your hands, and the ball at your feet, FIFA 08 will put you at the heart of the action on the football pitch like never before!
Bringing the big match atmosphere into your living room, FIFA 08 lets you relish every strike and crunching tackle as if you were lining up for your favourite team thanks to the unique capabilities of Wii. The game features 570 licensed clubs and thousands of star players for you to take control of as you step out under the floodlights and master the finer points of the beautiful game!
While the movement of your player is determined by the Nunchuk Control Stick, actions such as shooting, tackling and heading are governed by the Wii Remote. Letting loose with a pile-driving strike is a simple case of making an upward motion with the Wii Remote as you bear down on goal, while guiding your shot beyond the keeper’s fingertips and adding spin is also done by moving the Wii Remote. Fine details in the gameplay – such as placing your hands behind your head and pushing them forward to take a throw in – help FIFA 08 on Wii to take you even closer to the action.
The Family Play option will let new players get to grips with FIFA 08 quickly by putting the computer in charge of certain aspects of the action - leaving you to get straight down to shooting, tackling and bulleting home headers while your players automatically take up the perfect position!
FIFA 08 even invites you to give the world a football lesson online via Nintendo Wi-Fi Connection and features a multiplayer Footii Party mode that lets you control a team of table footballers or test the skills of your self-created Mii against soccer superstar Ronaldinho! Lace up your boots and make your way down the tunnel – with FIFA 08 on Wii, football really is coming home.