FIFA 10
Prepare for the return of action-packed football as FIFA 10 goes back to the roots of videogame soccer on Wii.
Created from the ground up for Wii, FIFA 10 boasts non-stop, free-flowing footy fun where the emphasis is on action, accessibility for all and, of course, goals galore. Building on the previous season, FIFA 10 has been polished to offer a more responsive experience every time you take to the pitch.
Expect faster and more precise passing, improved positioning of your computer-controlled team mates and the ability to strike the ball on goal with more power than ever before. Motion controls return to make the gameplay even more involving, with the new “Strike It System” adding an extra level of tension to proceedings. The system kicks in during set piece plays like free-kicks and penalties, and challenges players to shake the Wii Remote at exactly the right moment in order to rip the ball into the back of the net or keep it out. If you master the technique before your rivals, you could be on course to inflict a string of heavy defeats!
Also new for 2010 is “Battle for Glory” mode. Assuming the role of player-manager, the strategic decisions you make will be rewarded if they prove to be effective on the field. By setting goals for what you want your team to achieve then making them a reality, you’ll earn in-game bonuses that boost player stats and abilities as the match progresses. Get it wrong, and you’ll be left with eleven demoralised and less effective charges to control.
As always, you’ll be able to pick from scores of licensed club and international teams whenever you play. And when the action does get underway, you’ll see your favourite stars like never before thanks to a revamped art style that fits with the frenetic arcade action.
Whatever your team of choice might be, every football fan knows that the greatest satisfaction comes from beating your biggest rivals. In FIFA 10, you’ll not only have the option of going head-to-head with friends and family at home, you’ll also line-up for global showdowns online via Nintendo Wi-Fi Connection. Upping the stakes for the new season, you can now compete alongside another player in 2vs2 online matches and tournaments. Just make sure the teammate you pick to join you knows their way to goal!
Brace yourself for fun-filled football where the action never lets up and the emphasis lies on going for goals. In FIFA 10 for Wii, every game you play promises to serve up unforgettable thrills and spills. Can you keep up with the pace?