For the first time, you’ll be able to enjoy the quick-fire competition of the popular drawing game on your TV as the wireless uDraw GameTablet translates your doodles into images everyone can see on-screen. And with multiple ways to play, Pictionary for Wii is sure to provide compelling entertainment at any get-together!
The uDraw GameTablet is the perfect partner for a spot of Pictionary. To get started, you’ll simply slot the Wii Remote into the peripheral then use the attached stylus to make your mark on the 4”x6” drawing area – a process every bit as easy as playing with pencil and paper!
Like the much-loved board game, Pictionary on uDraw Game Tablet challenges players to sketch pictures for their team-mates and rival players to identify as quickly as possible. Up to four teams can take part in the fun, working their way around a 3D game board on the path to victory or competing in a wealth of new modes made possible by Wii and the uDraw GameTablet.
As you play, you’ll be presented with more than 3,000 clues to work through – selecting whether to sketch trickier Adult Clues in various categories or opt for Junior Clues like “At the Zoo” or “Animal Houses”. It’s not just the wealth of clues that offer maximum variety though; in Pictionary Mania, you’ll face seven different drawing modes that make it more challenging to get your point across. Rotation Frustration, for example, will see the screen spinning slowly as the clue is drawn. One Line, on the other hand, challenges players to draw the entire clue without ever lifting the stylus from the uDraw GameTablet drawing area. Will your Pictionary prowess win through when the rules of the game suddenly change?
Whether enjoying a classic game of Pictionary or testing your limits with Pictionary Mania, playing with Wii and the uDraw GameTablet opens up the way to create every picture with a variety of pen types and colours, as well as pre-set shapes that could help you along if you’re big on imagination but a little lacking in artistic talent! Finally, a Free Draw mode invites you to use all of the game’s creative tools to create colourful masterpieces without the pressure of a ticking timer.
Enjoy the art of making quick sketches and taking crazy guesses like never before as Pictionary comes to Wii with the uDraw GameTablet!