The original 2D classic Mega Man returns in Mega Man 10!
This latest Mega Man title continues to bring the series back to its old school roots with retro action, platform game play and classic 8-bit style graphics and sound. Rediscover the Mega Man experience with classically inspired new boss characters, each with their own unique weapons and vulnerabilities.
The year is 20XX and a suspicious outbreak of Roboenza, a Robot Flu, has broken out. It spreads through the world like wildfire bringing down robots everywhere. People who have relied on helpful robots for ages are unnerved trying to live their lives without their robot assistance. One month after the outbreak, the situation worsens even more. Infected robots have gone out of control, destroying the city and holding it hostage! It’s up to Mega Man to take on this sinister threat and get to the bottom of this viral mystery.