Assassin’s Creed Embers
Embers is het laatste hoofdstuk van Ezio Auditore's verhaal dat zich over meer dan vier decennia afspeelt. Tegenwoordig woont Ezio in een sfeervolle Toscaanse villa met zijn vrouw Sofia en hun twee kinderen, geniet hij van het gezelschap van familie en oude vrienden, en cultiveert hij zijn wijngaarden. Dit zijn dagen vol comfort en rust. Maar het leven van deze voormalige sluipmoordenaarsmentor zal niet lang rustig blijven. Op een dag verschijnt er geheel onverwacht een mysterieuze sluipmoordenaar aan Ezio's deur, die verschrikkelijk nieuws uit het oosten brengt en smeekt om zijn hulp. Ezio weigert eerst, maar als het leven van zijn familie in gevaar wordt gebracht door de mannen die zijn gast volgen, heeft hij geen andere keus dan in te grijpen. Zal het vuur van deze oude sluipmoordenaar doven voor hij zijn dierbaren kan redden, of zal het nog een laatste keer fel branden en een vlam aanwakkeren in een nieuwe generatie sluipmoordenaars?