Steve en Alex uit Minecraft vechten nu mee! Je kunt de strijd ook aangaan als Zombie of Enderman. Allerlei technieken uit de originele game zijn overgenomen: materialen delven, voorwerpen vervaardigen en zelfs blokken plaatsen!
Het bijbehorende level Minecraft-wereld bestaat uit zes verschillende biomen, waaronder de vlakte en de besneeuwde toendra. Daarbovenop komen nog zeven nummers, waarvan de meeste speciale arrangementen zijn. Graaf, bouw, knok en probeer te overleven in de wereld van Smash!
・ Toevoegingen aan het spiritboard: andere spirits uit Minecraft zijn toegevoegd in Ver. 9.0.0. (*3) (*4)