Ontrafel een gloednieuw verhaal op het Eeuwige Eiland
Het Eeuwige Eiland, dat ooit een oud koninkrijk vol schatten en magische artefacten was, is verdwaald in de tijd door Jafars gerommel met magie. Reis naar dit verre land en gebruik een mysterieuze nieuwe koninklijke tool – de Zandloper – terwijl je nieuw geheimen ontdekt en verborgen schatten vindt. Stop het plan van Jafar om de Vonk der Verbeelding, een oud relikwie dat het weefsel van Dreamlight Valley bij elkaar houdt, te stelen. Jij en de Zandloper kunnen scheuren in de tijd repareren en een einde maken aan het kwaadaardige plan van Jafar!
Duik drie nieuwe biomen in. Van het Land van de Oude tot de Glinsterende Duinen en het Wilde Kluwen: het ontwerp van elk bioom kan volledig worden aangepast en je kunt het versieren met verloren schatten en exclusieve op Disney en Pixar geïnspireerde meubels.
Vind een nieuwe koninklijke tool, de Zandloper, en gebruik zijn magie om relikwieën te vinden die verdwaald zijn in de tijd. Bouw Oude Machines om activiteiten zoals tuinieren en koken te automatiseren en houd je eiland makkelijker dan ooit draaiende. Neem je nieuwe Zandloper mee terug naar Dreamlight Valley en verken de rijken om nog meer schatten te vinden!