In de nasleep van de verbanning van keizer Napoleon III, is de Franse monarchie voor de tweede keer ten onder gegaan om plaats te maken voor de Derde Republiek. In de DLC Railway Empire – France bepaal jij de industriële toekomst van je land. Kies een militaristische generaal en versterk de grenzen van Frankrijk vooruitlopend op een nieuwe oorlog, of help de minister van openbare werken de infrastructuur van het land opnieuw op te bouwen en het omstreden nieuwe ‘Eiffeltoren’-project te bouwen.