"Verenigde Staten, 1830: 'De nieuwe wereld' is rijzende. De industrie bloeit en er is een race gaande om het meest dominante en machtige spoorwegimperium van heel Noord-Amerika te vestigen. Wees je concurrenten nu te slim af terwijl je je bedrijf de 20e eeuw in leidt!
In Railway Empire creëer je een uitgebreid en breed spoorwegnet, schaf je meer dan 40 verschillende buitengewoon gedetailleerde treinen aan en koop of bouw je treinstations, onderhoudsgebouwen, fabrieken en toeristische attracties om je reisnetwerk de concurrentie voor te blijven. Je moet ook je personeel inhuren en beheren als je een efficiënte treinservice wilt garanderen, terwijl je ook meer dan 300 technologieën ontwikkelt, variërend van mechanische verbeteringen aan de treinen zelf tot werkplekinfrastructuren en geavanceerde voorzieningen terwijl je vijf tijdvakken van technologische innovaties doorloopt .
Met Railway Empire - Nintendo Switch Edition kun je je spoorwegnetwerk overal uitbreiden en beheren. Je krijgt ook toegang tot de DLC Mexico, The Great Lakes en Crossing the Andes. Hiermee speel je nieuwe scenario's op regionale kaarten, aanvullende soundtracks, locomotieven, plus de nacht- en sneeuwstand vrij.