Tijdens dit avontuur maak je de overstap van de Naranja Academy naar de daaraan verbonden Blueberry Academy. In tegenstelling tot de Naranja Academy, met zijn lange en rijke geschiedenis, is deze school pas opgericht, en gespecialiseerd in Pokémon-gevechtstrainingen. Uniek aan de Blueberry Academy is bovendien dat een groot deel ervan in zee is gebouwd! Volg lessen, meng je onder de lokale studenten en beleef een nieuw schoolleven dat alles behalve gewoontjes is.