Van 0 tot 100 in 2,2 seconden… Dat kan met 2 elektromotoren met een vermogen van 250 kW (680 pk) in een koolstofvezelcarrosserie van 1100 kg. Het prototype van de Volkswagen I.D. R is ontworpen om de beroemde Pikes Peak International Hill Climb (VS) te winnen. Missie geslaagd: in dit technologische beest met monsterkracht verpletterde de Franse coureur Romain Dumas het record van Sébastien Loeb. Hij werd daarmee de eerste persoon in de geschiedenis die deze legendarische race van 20 km, die 156 bochten heeft, in minder dan 8 minuten aflegde (7' 57"").