Het oorspronkelijke Game & Watch-systeem werd in 1980 in Japan uitgebracht en was het allereerste handheldsysteem dat door Nintendo werd gemaakt. Nu kun je het stukje geschiedenis ervaren met een gloednieuwe versie: een gouden Game & Watch met daarop het oorspronkelijke Super Mario Bros., een digitale klok en meer!
Spring over afgronden, stamp op Goomba's en kruip door warpbuizen als vanouds – nu met nog strakkere besturing dankzij de richtingsknop van het systeem. Speel alleen of geef het spelsysteem aan een vriend om te kijken wie zich het snelst een weg baant door de levels!
Op zoek naar een uitdaging? Super Mario Bros.: The Lost Levels is inbegrepen, maar als je liever een ontspannende ervaring wilt, biedt Ball (met een flinke scheut Super Mario!) uitkomst.
De inbegrepen digitale klok speelt 35 verschillende animaties af naar mate de tijd verstrijkt, inclusief enkele gastoptredens van Mario's vrienden en vijanden! Werp dus gerust eens een blik op de klok wanneer het redden van prinses Peach niet op de agenda staat.
Opmerking: we willen je informeren over een fout in een van de 35 geheimpjes van het Game & Watch: Super Mario Bros.-systeem. Mario's tekenlied, dat je kunt beluisteren door de A-knop ingedrukt te houden (alleen met Engelse stemmen), laat de liedtekst helaas in de verkeerde taal zien wanneer je in het titelscherm voor Duits, Frans, Italiaans of Spaans hebt gekozen. Voor Nederlands, Engels en Japans doet dit probleem zich niet voor. Je kunt echter op elk moment tijdens het afspelen van het lied de taal van de getoonde tekst veranderen. Raadpleeg hiervoor de onderstaande tabel. Je kunt hiermee alleen de taal kiezen voor Mario's tekenlied. Er verandert verder niets aan de release van het systeem. Het Game & Watch: Super Mario Bros.-systeem verschijnt, zoals gepland, op 13 november. Onze excuses voor het eventuele ongemak.
Opmerking: het Game & Watch: Super Mario Bros.-systeem (release op 13 november) zal tot ongeveer 31 maart 2021 in de winkels verkrijgbaar zijn, zolang de voorraad strekt.