Reis terug in de tijd naar het begin van Mario's carrière, toen de besnorde loodgieter het voor het eerst opnam tegen de machtige Donkey Kong!
Bevrijd Pauline uit de greep van DK door het bovenste gedeelte van het level te bereiken terwijl je plateaus bedwingt en tonnen en vuurballen ontwijkt.
Deze authentieke versie van de speelhalknaller bevat het level Cement Factory, dat niet beschikbaar was in de oorspronkelijke NES-versie. Verdere aanvullende content maakt dit tot de ultieme versie voor thuis.