Survival-horror op de Game Boy Color? Je gelooft je ogen niet... Infogrames' Alone in the Dark: The New Nightmare is een bewerking van de baanbrekende serie ghoulish games en er komen de meest verbluffende backgrounds in voor die je ooit gezien hebt op je Game Boy Color.
Je bestuurt een bovennatuurlijke detective met de naam Edward Carnby en jouw taak is het om een aantal moordzaken op te lossen op het naargeestige Shadow Island. Naarmate het spannende verhaal vordert, zul je ontdekken dat het mysterie lang niet zo makkelijk is te ontrafelen als je eerst dacht. Er zijn duistere, bovennatuurlijke krachten in het spel, dus bereid je maar voor op ontmoetingen met een paar weerzinwekkende bovenaardse wezens.
Net als in de meeste survival-horrorspellen, waar dit spel van is afgeleid, zie je in Alone in the Dark vaste backgrounds die niet verschuiven. Jouw personage loopt door een scène en zodra hij de rand van het scherm bereikt, wordt er een nieuwe scène geladen. Je gelooft je ogen niet als je de indrukwekkende landschappen in dit spel bekijkt. Wedden dat je nog nooit eerder zo'n realistisch spel hebt gezien op de Game Boy Color?
Zoek in alle hoeken en gaten van een scène naar extra munitie en mysterieuze voorwerpen, want die zul je nodig hebben als je vanuit een hinderlaag wordt aangevallen door onvriendelijke gasten. Als dit gebeurt, schakelt de camera over op z'n groothoeklens, zodat je die schitterende graphics nog beter kunt bewonderen.