Jij bent de volmaakte soldaat: half mens, half machine. Jij bent Bionic Commando! Deze game die exclusief voor de Game Boy Color is ontwikkeld, combineert elementen uit eerdere versies van deze klassieke platform-shooter en biedt een reeks nieuwe functies.
Kies een mannelijke of vrouwelijke commando en lever strijd in meer dan 20 levels. Neem contact op met het hoofdkwartier of luister de vijand af. Nieuw toegevoegd is een first-person sniper-spelstand, waarmee je vijanden op afstand kunt omleggen.