Iets of iemand verandert Reploids in levenloze omhulsels en het is aan X en Zero om dit mysterie op te lossen. Wissel tussen X en Zero en versla vijanden en machtige eindbazen.
Vergaar onderdelen die je vaardigheden verbeteren, rust jezelf uit met voor X en Zero unieke speciale wapens, en geef de Reploids hun ziel terug!