Joanna gaat voor het eerst de echte strijd aan met de vijand in zeven missies die speciaal zijn ontworpen voor de Game Boy Color. Nadat ze naar de Zuid-Amerikaanse jungle is overgevlogen om een illegale cyborg-fabriek te onderzoeken, ontdekt Agent Dark dat ze een onvrijwillige schakel is geworden in een veel grotere keten van gebeurtenissen. Spelers zullen uiteindelijk ontdekken dat dataDyne overal achter zit en de wortel is van alle kwaad en dat de tentakels van zijn misdadige organisatie veel verder reiken dan zelfs het Institute had durven vermoeden.
Perfect Dark GBC is een zeer gevarieerd spel waarin raadsels en mini-games worden gecombineerd met hevige gevechtsacties. De Perfect Dark-cassette is uitgerust met de Rumble-functie en het spel is ook compatibel met de Game Boy printer. Rare heeft werkelijk van alle beschikbare technologische hoogstandjes gebruikgemaakt: spelers kunnen zelfs gegevens overbrengen van de ene Game Boy Color naar de andere, via de infraroodpoort.