In het Game Boy-debuut van de The Legend of Zelda-serie is Link schipbreukeling op het mysterieuze Koholint Island. Om weer naar huis te kunnen zal Link het moeten opnemen tegen een monsterlijke nieuwe vijand, en het raadsel van de Wind Fish op moeten lossen.
Deze Game Boy Color-versie van het spel verbetert het Game Boy-origineel met een exclusieve nieuwe kerker en betoverende kleurenbeelden.
Help Link met zijn zoektocht naar de acht Instruments of the Sirens, en verzamel legendarische voorwepen zoals de Pegasus Boots en de Hook Shot. Ga op avontuur door spannende kerkers en ga het gevecht aan met een aantal dodelijke eindbazen.
The Legend of Zelda: Link’s Awakening DX is een spannend en groots avontuur dat zeker niet onderdoet voor zijn soortgenoten op het grote scherm.