Donkey Kong en Diddy Kong laten Dixie Kong letterlijk met de baby in haar handen achter en reizen af naar de legendarische Lost World op zoek naar het grote geluk. Maar Dixie besluit om de Lost World als eerste te vinden en heeft neef Kiddy Kong zo ver gekregen om mee te gaan op haar tocht.
Kruip in de huid van Dixie of Kiddy in 36 levels vol platformactie en avontuur. Op de zoektocht naar de waarheid achter de Lost World krijg je hulp van je vrienden, zoals de spin Squitter, de papegaai Squawks, de olifant Ellie en de zwaardvis Enguarde.