Mega Man heeft echter ook zijn eigen robotten die hem zullen bijstaan. Robothond Rush keert terug, en hij wordt vergezeld door nieuwkomer Tango, de cybernetische kat. Verder kun je ook powerchips vinden die je upgrades opleveren in het laboratorium van Dr. Light. Je moet werkelijk alles uit de kast halen om de buitenaardse indringers te kloppen!