Pokémon Red Version
In Pokémon Red Version en Pokémon Blue Version konden talloze spelers kennismaken met de wereld Kanto, waar Pokémon als Charmander, Pikachu en Mewtwo zijn ontdekt. Door gebieden te verkennen, te vechten en te ruilen krijgen trainers toegang tot 150 verschillende Pokémon.
Je begint je reis als jongen in Pallet Town. Na een gevaarlijke confrontatie met wilde Pokémon leert Professor Oak je hoe je Pokémon kunt vangen, waarna hij je de wijde wereld in stuurt. Op je reis door Kanto moet je Pokémon vangen om informatie over deze wezens te verzamelen op je Pokédex. In de sportscholen die je in de hele regio vindt, kun je meedoen aan competities om een betere trainer te worden. Zodra je jezelf hebt bewezen als Pokémon-trainer, is het tijd om het op te nemen tegen de Elite Four: een select groepje trainers die al je vaardigheden op de proef zullen stellen.
Tijdens je avontuur dreigt overal gevaar. Naast de vele trainers en wilde Pokémon die je onderweg tegenkomt, moet je ook oppassen voor Team Rocket: een verachtelijke dievenbende die uit is op je Pokémon. Voorkom dat Team Rocket aan de haal gaat met je zeldzame Pokémon en steek een stokje voor hun snode plannen.
Noch in Pokémon Red Version, noch in Pokémon Blue Version kun je alle Pokémon vangen. Als je ze allemaal wilt hebben, zul je moeten ruilen met vrienden. Samen met je Pokémon-team kun je ook het gevecht aangaan met je vrienden, om te zien hoe je het ervan afbrengt!
Er is van alles te zien en te doen in Pokémon Red Version en Pokémon Blue Version. Ga op reis door Kanto en word de beste trainer van allemaal!