Tactieken die je in elke situatie kunt gebruiken hebben ook een opboetsbeurt gekregen.
Dit is het zesde deel in de King of Fighters-serie en het werd oorspronkelijk uitgegeven in 1999. Deze keer is er een nieuw hoofdpersonage met een compleet nieuw verhaal. De teams bestaan nu uit 4 leden, in plaats van 3. Drie leden doen het vechtwerk en 1 lid heeft de rol van “Striker”. Net als in vorige versies kun je Super Special Moves loslaten op je tegenstanders, zodra de meters volgelopen zijn. Deze versie brengt echter ook een nieuwe mogelijkheid met zich mee: je kunt 3 power stocks gebruiken om ofwel een Counter Mode te activeren waarbij je aanvalskracht wordt vergroot, of Armor Mode, waarmee je verdedigingskracht wordt vergroot.