In het ver gelegen koninkrijk Angel Land heeft de wrede godin Medusa de drie heilige schatten gestolen en Palutena, de godin van het licht, gevangen genomen.
Alleen jij - Kid Icarus – bent in staat om de schatten weer terug te vinden, Medusa te verslaan en Palutena te bevrijden.
Tijdens je avontuur verken je griezelige kerkers waar je wapens en andere waardevolle voorwerpen kunt vinden die je nodig hebt in je strijd tegen Medusa. Gebruik je pijl en boog tegen de duistere poortwachters die je de weg versperren. Als je alle vijanden op je pad hebt verslagen, wacht je de ultieme uitdaging: Medusa zelf!