De Wii U is een systeem van Nintendo boordevol games en entertainmentmogelijkheden die je alleen of met vrienden en familie kunt beleven. Bij het systeem zit een unieke controller die ongeëvenaarde gameplaymogelijkheden biedt: de Wii U GamePad.