Wanneer Bowser en zijn kinderen de koningen van de Paddenstoelwereld in dieren hebben veranderd en hun koninklijke toverstaffen hebben gestolen, moeten Mario en Luigi weer in actie komen.
In het enthousiast ontvangen Super Mario Bros. 3 kan Mario meer dan ooit: vliegen als Wasbeer Mario, zwemmen als Kikker Mario, vuurballen gooien als Vuur Mario en in een onkwetsbaar standbeeld veranderen als Tanooki Mario! Je hebt al deze mogelijkheden nodig om de nakomelingen van Bowser te verslaan, die zich ophouden in hun zwaarbewapende luchtschepen.
Met acht grote werelden, ontelbare geheimen om te ontdekken en zelfs een stand voor twee spelers waarin je kunt samenwerken of tegen elkaar kunt strijden, verdient Super Mario Bros 3. absoluut de status als een van de beste computerspellen ooit.