Minecraft is een game waarin je blokken plaatst en op avontuur gaat.
Verken willekeurig gegenereerde werelden en bouw geweldige dingen, van de eenvoudigste huizen tot de grootste kastelen. Speel in de Creatief-stand met onbeperkte hulpbronnen of delf diep de wereld in in de Survivalstand, waarbij je wapens en harnassen moet vervaardigen om gevaarlijke wezens af te weren.