3D Thunder Blade is de nieuwe versie van een unieke vechtgame die in 1987 het levenslicht zag, en die nu bewerkt is voor de verschillende Nintendo 3DS-systemen. In 3D Thunder Blade besturen spelers een helikopter en gebruiken ze kanonnen en raketten om vijandelijke voertuigen te vernietigen, terwijl ze tussen gebouwen, door grotten en over vijandelijke bases vliegen. De bewerkte versie beschikt over graphics in stereoscopisch 3D en bevat allerlei nieuwe functies.
De extra functies zijn onder meer bewegingsbesturing, een aanpasbare moeilijkheidsgraad, ondersteuning van de draaiknop Pro, en tal van opties die de speler het gevoel geven dat hij op een echte speelkast van weleer speelt. Je kunt daarnaast opnames maken van je gameplay en levels kiezen!
3D Thunder Blade bevat ook gloednieuwe bewerkingen van de oorspronkelijke muziek uit de game die je aan en uit kunt zetten. Bovendien kun je een speciale spelstand vrijspelen met nieuwe gameplaymogelijkheden, nieuwe vijanden en een krachtigere helikopter.