Ash is een klassieke turn-based RPG met een reusachtige, gedetailleerde wereld, adembenemende graphics en een meeslepend verhaal.
Dit zijn spannende tijden voor Aghaus. Op last van de magistraat moet de koninklijke garde over twee dagen klaar staan voor een veldtocht. Het is jaren geleden dat ik de hoofdstad heb verlaten en kan me laatste keer dat zo’n bevel werd uitgevaardigd niet meer heugen. Maar waarom bestaat de koninklijke garde eigenlijk als er geen koning op de troon zit? Ik heb hem weliswaar een eed van trouw gezworen, maar de magistraat is niet mijn heer. Hij regeert alleen zolang er geen wettige troonopvolger is.