Speel als Sohta, de jonge zoon van een familie die sinds kort een stomerij heeft in het idyllische stadje Fuji no Hana. In zijn contact met de unieke inwoners van het stadje komen ermysteries aan het licht, die alsvoortekens dienen voor de vreemde gebeurtenissen rond het opduiken van een monster, iedere vrijdag. Elke vrijdagavond verschijnt er dus voor je ogen een gigantisch monster!
Verzamel de door de stad verspreide 'Monster Glims' (monsterglimmers) om zo 'Monster Cards' (monsterkaarten) te vormen. Zodra je vijf kaarten verzameld hebt, kan Sohta met vrienden strijden om de winst. Het winnen van een potje Monster Cards geeft je de kans om informatie of Monster Glims te verkrijgen, of zelfs om een spreuk te gebruiken zodat je vrienden aan je grillen moeten voldoen. Waarom? Daarom!
Een aangrijpend drama over familie, vriendschap en kinderlijke onschuld ontvouwt zich in een wereld van met de hand getekende achtergronden, mooie muziek en onvergetelijke personages.