Block-a-Pix Colour is een blokkenpuzzel waarin ieder veld een verborgen afbeelding bevat.
Iedere puzzel in Block-a-Pix Colour kan worden opgelost door logisch te redeneren. Je hoeft dus nooit te gokken wat je moet doen!
Deze game bevat 120 exclusieve puzzels, die zijn ontworpen door Conceptis Ltd. De puzzels variëren in moeilijkheid en grootte, van kleine inleidende puzzels tot enorm gedetailleerde afbeeldingen waarbij je het beeld moet verschuiven om alles te kunnen zien.