Bouw je eigen rijk in de prachtige, willekeurig gegenereerde werelden van Cube Creator 3D. Verzamel rijkdommen, combineer elementen, verken en vecht tegen vreemdsoortige wezens om te overleven in een uitgestrekt, uit blokken bestaand gebied.
De stand Creative Mode laat je de wereld in 3D verkennen. En omdat de game gebruikmaakt van twee schermen, houd je je inventaris met rijkdommen gescheiden van het spelscherm. Dankzij de eenvoudige besturing op het touchscreen, is het spelen in deze open wereld beter dan ooit. De baanbrekende dynamische bliksem en effecten zorgen ervoor dat Cube Creator 3D met kop en schouders boven de rest uitsteekt.
In de stand Survival Mode kunnen spelers verkennen, bouwen, delven en strijden in werelden met een bos-, woestijn-, berg- of toendrathema. Je begint door rijkdommen te verzamelen met je blote handen, waar je vervolgens gereedschappen, wapens en beschermende schuilplaatsen mee creëert. Door betere gereedschappen en wapens te maken, kun je grotten verkennen, waardevolle erts delven en tegen vele kwaadaardige monsters vechten. Bouw, verken en verover deze blokkenwerelden.