Kruip in de huid van King Dedede en baan je een weg door zeven kleurrijke levels, terwijl je meetrommelt op het ritme van aanstekelijke melodietjes uit de Kirby-serie. Druk op de A-knop als je landt om een High Jump te maken, en druk nog een keer op de knop als je op het hoogste punt bent voor een Super Jump. Zo word je helemaal naar de top van het bovenste scherm gelanceerd! Hoe hoger je springt, hoe meer punten je verdient. Met de A-knop kun je ook meeklappen op het ritme van de beat, om zo een combo-bonus te activeren. Voltooi een heel level zonder een enkele keer klappen te missen, en je verdient een vette bonus!
Je timing moet vlekkeloos zijn, want er zijn bewegende en breekbare trommels, evenals tal van obstakels en vijanden die je moet ontwijken. Sommige komen vanuit de achtergrond naar voren, terwijl je achter andere voorwerpen zoals munten kunt vinden. Munten geven je extra punten, dus pak er zo veel mogelijk en kijk daarna of je je score kunt verbeteren! Je kunt je prestaties zelfs opnieuw bekijken in Replay Jam, en zelf gaandeweg nieuwe tonen toevoegen!
Zodra je alle zeven levels hebt uitgespeeld, kun je moeilijkere versies van elk level spelen. Daarin moet je al je vaardigheden uit de kast halen om een nog betere score weg te zetten. Je kunt maskers vrijspelen waarmee King Dedede een nieuw geluid kan laten horen... en die er leuk uitzien, natuurlijk!
Beleef een avontuur vol muzikale actie in Dedede’s Drum Dash Deluxe voor de Nintendo 2DS en 3DS!