Digger Dan heeft een oude mijn gevonden vol met grotten waarin veel schatten te vinden zijn. Kun jij hem helpen om in de juiste richting te graven en de juwelen en goudklompjes te verzamelen? Wees voorzichtig als je rotsblokken uit de weg duwt, anders kan het gebeuren dat Dan ten prooi valt aan een van de vele valstrikken.
Dan is niet alleen. Je kunt zijn trouwe vriend Kaboom (zijn knaagdier) zien slapen in sommige levels. Maak hem wakker, zodat hij zich door smalle tunnels heen kan wurmen waar Dan niet doorheen kan. Gebruik Dan en Kaboom samen voor de puzzels die ze niet alleen kunnen oplossen.
Reis door vier gebieden met verschillende thema’s met de niveaus Training, Beginner, Advanced en Expert. Naarmate je dieper afdaalt in de 100 grotten zul je geheime juwelen ontdekken die daar begraven liggen. Ook ontdek je dan meer over het mysterie van de zwarte gaten waardoor je je binnen het level kunt verplaatsen. Blaas gaten in muren met behulp van vaten dynamiet en verzamel pikhouwelen om juwelen los te maken die vastzitten in de rotsblokken.
Kun jij een echte topspeler worden? Stel jezelf op de proef en verken de grot, speel tegen de klok en ontdek in ieder level het verborgen juweel. Digger Dan DX is voorzien van compleet vernieuwde graphics en verbeterde audio-effecten. Daarnaast zijn er ranglijsten voor ieder level, zodat je je vrienden en familie kunt uitdagen om je score te verbeteren!