Bereid je voor op een explosieve Wild West-ervaring en een nieuwe invalshoek voor het tower defence-genre! Dillon's Rolling Western is Nintendo 3DS downloadsoftware op zijn heftigst. Met strategie, zijmissies en spannende gevechten, brengt dit ruige avontuur de boel aan het rollen!
Op de stoffige vlakten van de nieuwe wereld staat een nieuwe bedreiging op - uit de grond, te weten! Angstaanjagende rotsmonsters verschijnen en vallen de stadjes aan, allemaal om zich vol te proppen met het vee van de inwoners. Gelukkig is er een dappere vreemdeling met rechtvaardigheidsgevoel in de buurt. Het is Dillon, een gordeldier met een missie!
In de laarzen van coole cowboy Dillon reis je langs de stadjes die je hulp nodig hebben. Hier win je natuurlijke hulpbronnen als een echte pionier, versterk je de plaatselijke verdedigingswerken en maak je grind van de rotsachtige vijanden! Om te handhaven heb je een combinatie van strategisch denkvermogen, gevechtsvaardigheden en de insteek van een gordeldier nodig.
Als je een stadje drie dagen lang kunt verdedigen, zit je goede werk erop en kun je op weg naar de volgende hulpbehoevende nederzetting. Maar blijf op je hoede, want elke situatie bevat nieuwe monsters, met nieuwe uitdagingen als gevolg.
Zodra de avond valt, steken de gevreesde monsters hun koppen op en komen ze op de stadjes af! Ze kunnen vertraagd worden door je verdedigingswerken, maar je zult zelf de klauwen uit de mouwen moeten steken om de booswichten tegen te houden.
Natuurlijk hoef je niet meteen al je geld uit te geven. Elke sterke, stille man heeft een praatgraag hulpje nodig en de kleine hamster Russ vervult die rol maar al te graag voor Dillon. Dit knaagdier geeft niet alleen behulpzaam advies, hij bewaart ook al je vermogen voor je in versterkte huizen, klaar voor als je het nodig hebt.
Zodra er drie dagen opzitten en je de steeninvasie hebt gekeerd, ga je weer op pad naar de volgende nederzetting in nood. Maar je kunt de stadjes die je met succes hebt verdedigd opnieuw verdedigen om je score te verbeteren. Wie weet wat voor geheimen, trucs en tactieken je zo kunt ontdekken?