Frontier Days Founding Pioneers is een simulatiegame waarin je nieuwe steden bouwt op onontgonnen terrein.
De pioniers kunnen grondstoffen verzamelen, waaronder boomstammen en rauw vlees, door hout te hakken en op jacht te gaan.
Als het jaar op zijn eind loopt, moet je geld en voedsel gebruiken voor het oogstfeest.