Als held van het spel ben je in een prachtige wereld, vol schoonheden en dodelijk gevaar, op weg om de legendarische Prinses Cherry Blossom te redden. Haar ontvoerder heeft talloze zwaardzwaaiende volgelingen op je pad gestuurd, dus je zult al je vechtersinstinct in de strijd moet gooien om ze te verslaan en haar te bevrijden. Leer te voorspellen welke bewegingen je tegenstanders van plan zijn te gebruiken, ontwijk behendig hun aanvallen, en creëer mogelijkheden om zelf verwoestende tegenaanvallen te plaatsen.
Begin met het Sakura-zwaard, een beetje levensenergie en wat basistraining van je gids. Baan je een weg van het ene slagveld naar het andere terwijl je de ene aanvalsgolf na de andere afslaat van alsmaar meer geslepen vijanden. Baan je een weg door grote kastelen om het op te nemen tegen epische bazen. En vergeet niet om op je weg de kleine dorpjes aan te doen voor wapenrusting, en de hulp en aanmoedigingen (en afleiding) van de eigenzinnige dorpbewoners.