Laat je Nintendo 3DS tollen met Hydroventure: Spin Cycle! Leid de heldhaftige watergeest Eddy door 60 uitdagende puzzels die gebruik maken van de bewegingsbesturing van de Nintendo 3DS om de spelwereld te roteren en de Rainbow Spirits te redden!
Lang geleden maakte een tovenaar gebruik van de kracht van de Rainbow Spirits om de pagina's van een boek met prachtige prenten van fantasiewerelden leven in te blazen. Helaas werd de kwade, door duistere magie geschapen vloeistof Goop jaloers op deze kracht en stal hij deze door de Rainbow Spirits gevangen te zetten in het magische boek. Nu is het aan de watergeest Eddy om Goop tegen te houden en de Rainbow Spirits te redden, voor het te laat is!
Hydroventure: Spin Cycle is een uniek puzzelspel gebaseerd op de natuurwetten. Om Eddy, de waterige held van het spel, door een level te sturen, moet je de bewegingsbesturing van de Nintendo 3DS gebruiken om de puzzels al hellend, kantelend en draaiend tot een goed einde te brengen. Alleen door Eddy's stroom met vaardigheid te leiden, kun je in de puzzels verborgen bonuswatervoorraden verzamelen, de verschillende Goop-monsters verslaan en de Rainbow Spirits redden. Het zal je al snel beginnen te tollen!
Elke puzzel komt in de vorm van een illustratie in het boek van de tovenaar en bevat een serie 'passages' om te verkennen. De meeste tijd zul je Eddy hier in zijn watervorm doorheen moeten leiden. Dit doe je door je Nintendo 3DS-systeem naar links of naar rechts te kantelen en Eddy in die richting te zien stromen. Hoe verder je kantelt, hoe sneller hij zal bewegen en als je niet voorzichtig bent, kan hij in problemen komen!
Natuurlijk moet je meer doen dan kantelen om zekere puzzels op te lossen en soms zul je je Nintendo 3DS volledig moeten roteren om Eddy daar te krijgen waar je hem wilt hebben. Precisiebesturing is de sleutel tot succes, helemaal als je elke puzzel met de maximale beoordeling van 5 sterren af wilt ronden: hoe sneller je dit doet en hoe meer water je verzamelt, hoe hoger je score zal zijn! Je kunt per puzzel ook één speciaal puzzelstukje verzamelen. Deze kun je samenvoegen om voor het vrijspelen van speciale highscore-uitdagingen die je vaardigheden tot het uiterste zullen testen!
Eddy door de passages van het boek sturen klinkt misschien gemakkelijk, maar om elke Rainbow Spirit bereiken zul je meer moeten doen dan alleen navigeren. Onderweg kom je doodlopende eindes, afgesloten poorten en vele andere hindernissen tegen. Uitvinden hoe je langs elke hindernis komt is het meest uitdagende onderdeel van het spel!
Van het gebruiken van draaiende waterraden en het gewicht plaatsen op speiale tegels tot het breken van muren, het activeren van schakelaars en meer… elke hindernis vereist een ander soort aanpak. Voor sommigen zal Eddy de vorm van een hard ijsblok of een wollige wolk aan moeten nemen en voor anderen moet je genoeg water uit de omgeving verzamelen om verder te kunnen gaan. Denk goed na om tot de oplossingen te komen, maar onthoud ook dat de klok door blijf tikken!
Natuurlijk zal Goop de Rainbow Spirits niet zomaar zonder protest aan Eddy overhandigen en als je ze allemaal wilt redden, moet je de strijd aanbinden met een grote verscheidenheid aan dodelijke valstrikken... en slinkse vijanden. Je kunt het ook niet zomaar even uitknokken met deze monsters, want Eddy's waterige lichaam bezit ook zijn gebreken!
In plaats daarvan moet je opnieuw je hersenen pijningen om de gevaren te overwinnen. Hindernissen als zand en lava, die Eddy's waterreserves kunnen absorberen of weg laten verdampen (in die volgorde), moeten voor alles vermeden worden. Goop-vijanden kunnen op andere manieren verslagen worden. Je kunt ze weglokken of ze pletten als Eddy solide is, maar ontwijk vijandelijke aanvallen als Eddy vloeiend is, want als je dan geraakt wordt, raak je je reserves kwijt en als je alles kwijt bent, heb je verloren!
Om elke puzzel in Hydroventure: Spin Cycle op te lossen, heb je meer nodig dan alleen je vaardigheden en hersenen… je zult ook gebruik moeten maken van Eddy's speciale krachten! Je weet vast dat water drie verschillende vormen aan kan nemen, maar wist je ook dat Eddy drie dergelijke vormen bezit?
Eddy's watervorm ziet eruit als een normale plas vloeistof, maar zelfs in deze vorm bezit hij een aantal nuttige eigenschappen. Als delen van Eddy's lichaam verspreid raken over een level, kun je contact blijven houden en hem weer heel te maken door de Gather-knop op het touchscreen te gebruiken. Zodra Eddy weer een geheel is, kun je hem laten exploderen om muren te breken en nieuwe doorgangen te creëren in zekere locaties.
Door vreemde apparaten die je tegenkomt in een aantal puzzels te gebruiken, kan Eddy zich veranderen in een vast blok ijs. In deze vaste vorm kan hij al glijdend verplaatst worden en zekere gevaren omzeilen en kun je tevens het touchscreen gebruiken om voor een paar seconden aan oppervlakken als muren en platformen te blijven plakken.