Een bizar virus grijpt razendsnel om zich heen op een Arctisch eiland en je bent de enige overlevende. Ga op zoek naar eten, water, medicijnen, wapens, munitie, kleding, brandstof en andere hulpmiddelen. Ga op zoek naar schuilplaatsen, voertuigen en locaties om ervoor te zorgen dat je dag en nacht overleeft.
De game heeft ook een singleplayerstand, Local Play en een online multiplayerstand met een chatfunctie, waarmee je met andere spelers van over de hele wereld samen kunt spelen. Ga alleen of met vrienden plunderen, vissen en jagen. Je beslist zelf hoe je overleeft.