Ga in je eentje het gevecht aan of neem het op tegen drie vrienden via Local Play, en beroof je makkers van al hun gezondheid voordat ze hetzelfde met jou doen! Maak een keuze uit tien verschillende varianten van Kirby, die elk hun eigen kleur en kopieervaardigheid hebben. Elke kopieervaardigheid biedt unieke speciale aanvallen zoals Archer: schiet pijlen af en verschuil je achter kartonnen decorstukken. Je kunt ook Bomb kiezen, waarmee je explosieven kunt gooien of rollen, die ontploffen zodra ze iets raken!
Er zijn elf kleurrijke arena's waarin je kunt vechten, vol platforms die je kunt gebruiken om je vijanden aan te vallen. Spring of zweef om te voorkomen dat je geraakt wordt, en zorg dat je ook de gevaren in de levels zelf ontwijkt. Je wilt immers niet platgeslagen worden in Springy Hand Land of verbrand worden in Haldera Volcano! Als je verslagen wordt, verander je in een Ghost Kirby, en breng je anderen schade toe als je ze raakt. Als je in deze vorm vaak genoeg anderen raakt, dan keer je terug in je oorspronkelijke vorm om de strijd voort te zetten!
Om ervoor te zorgen dat het gevecht gebalanceerd blijft, kun je instellen hoeveel voorwerpen en gevaren er verschijnen en of er Ghost Kirby's actief zijn. Ook kun je de game zó instellen, dat iedereen ongeacht zijn ervaring een kans heeft om te winnen. Als je niet met z'n vieren bent, kun je instellen dat er computergestuurde Kirby's meevechten. Je kunt ook de spelstand Team Play gebruiken, waarin je in teams van twee speelt. Elk team kan speciale voorwerpen delen, of zelfs zwaar geschut inzetten met het Team Cannon! Bovendien heb je slechts één exemplaar van de game nodig om via Download Play met z'n vieren te spelen!
Als je het liefst je eigen gang gaat, dan kun je in de spelstand voor één speler acht rondes spelen, waarna je het moet opnemen tegen een eindbaas. Elke keer als je hierin slaagt, speel je een kostuum vrij dat gebaseerd is op de kopieervaardigheid die je hebt gebruikt. Als je deze stand uitspeelt met de moeilijkheid Very Hard, dan krijg je een speciale beloning! Het duurt natuurlijk even voordat je goed genoeg bent, dus gebruik de spelstand Training om jezelf klaar te stomen door tegen computergestuurde tegenstanders te vechten. Oefening baart kunst!