Op vraag van de fans zijn er in dit deel nieuwe 20x15-puzzels toegevoegd. Ook kun je de spelstanden Micross en Mega Picross spelen, en meer dan 150 nieuwe puzzels ontdekken. Dankzij speluitleg en aanpasbare regels kunnen beginnelingen de game op hun eigen tempo spelen. Als je opgeslagen gegevens hebt uit eerdere PICROSS-games, dan kun je ook speciale extra puzzels spelen. Verder is PICROSS e4 voorzien van een handige navigatiefunctie.