Pokémon Link: Battle!
In Pokémon Link: Battle! moet je gelijke Pokémon in je Link Box matchen. De Link Box is het grote veld met Pokémon op het onderste scherm. De Pokémon die op het bovenste scherm verschijnt, is de wilde Pokémon waartegen je vecht. Maak een rij van drie Pokémon om je Pokémon uit het veld te ruimen en de wilde Pokémon aan te vallen, en zijn HP te verlagen. Wanneer zijn HP nul bereikt, kun je deze Pokémon linken.
Naarmate de tijd verstrijkt, zal de wilde Pokémon op zijn beurt ook jou aanvallen. Wanneer je door een wilde Pokémon wordt aangevallen, verliest de Link Box energie. De wilde Pokémon waartegen je vecht, probeert je mogelijk zelfs tegen te werken. Als het energieniveau in de Link Box nul bereikt, is het 'game over'.
In Pokémon Link Battle! komen meer dan 700 Pokémon voor, waaronder de Pokémon die onlangs geïntroduceerd zijn in Pokémon X en Pokémon Y. Alle Pokémon in Pokémon Link: Battle! hebben een nieuwe look met leuke, coole pictogrammen. Neem het op tegen populaire Pokémon zoals Xerneas, Yveltal en Charizard, in tien gebieden met meerdere levels. Elke keer dat je speelt, beleef je iets nieuws!
Tot vier spelers kunnen in Pokémon Link: Battle! samen vechten via Local Play. Pokémon Link: Battle! ondersteunt ook de StreetPass-functie van je Nintendo 3DS-systeem. Wanneer je een andere speler tegenkomt die Pokémon Link: Battle! speelt, kunnen jullie gegevens van de game uitwisselen. Als je favoriete Pokémon hebt ingesteld, worden deze ook met andere spelers gedeeld. Elke Pokémon die je op deze manier van andere spelers ontvangt, wordt bovendien een van je bondgenoten!