Trouw aan de klassieke formule voegt dit spel ingrediënten uit de moderne tijd toe en dit alles in draagbaar formaat. Zo is er de oeruitvoering: de Staunton set, maar ook de uitvoeringen van Williams en Checkers. De omgevingen doen hiervoor overigens niet onder met weelderige locaties zoals een museum, een penthouse en een bibliotheek.