Shift DX luidt de terugkeer van de klassieke Shift-serie in. Shift DX bevat alle levels uit Shift en Shift 2, evenals honderd gloednieuwe levels die speciaal voor deze versie zijn ontworpen.
Uiteraard staan de spelers nog veel meer uitdagingen te wachten in Shift DX. Je komt onderweg talloze geheimzinnige voorwerpen, lastige puzzels en dodelijke valstrikken tegen.