SpeedThru: Potzol’s Puzzle
Het verhaal begint met de grote god van vernietiging, Kaputl, die het hart van Creatl, de god van creatie, heeft gestolen en de wereld in drie delen heeft gescheurd. Jij moet de instructies van Potzol (één van Creatl's trouwste dienaren) volgen op je puzzelqueeste om harten te verzamelen, Creatl te herstellen en de wereld te redden!
Tot zover duidelijk, maar wat als je gaten tegenkomt die groter zijn dan je Guardian met daarin een overvloed aan harten? Hoe verzamel je die dan? Let op: je blok heeft een schaduw en wanneer je het over de gaten draait, kan de schaduw op een bepaalde plek blijven staan. Als je zo weet te draaien dat de schaduw het hele gat vult, maak je een TRICK en kun je er doorheen schieten en met deze truc alle harten verzamelen zonder dat je ze aanraakt! Je hebt goed ruimtelijk inzicht nodig, gecombineerd met een snel reactievermogen om uit te vogelen hoe je door die gaten komt, hoe je TRICKS kunt maken om zoveel mogelijk harten te verzamelen en hoe je zo snel mogelijk bij het volgende veld komt!
Naast meer dan 90 velden in de alleenspeelspelstand kun je je Aztekenkunsten ook laten gelden tegen vrienden om te bepalen wie de beste is. Als je vriend het spel ook heeft, kun je via Local Play het tegen elkaar opnemen in een race naar de top of per speelveld bepalen wie de meeste harten kan verzamelen. Je kunt ook naast elkaar spelen op één spelsysteem wanneer maar één van jullie het spel bezit. In dit geval pakt ieder een zijkant van de Nintendo 3DS en met de knoppen probeer je dan zo snel mogelijk de vorm na te maken.