Onze helden Savannah en Grace nemen het op tegen de horden van kleurgecodeerde 'scenesters' om de rijen weg te werken in levels verdeeld over drie verschillende 'weken'. Gebruik het touchscreen om er meer in de rij te werpen en te rollen en klieken van drie of meer in dezelfde kleur te vormen en hen uit de rij te halen. Hoe sneller je dit doet, hoe eerder je vooraan komt. Als de rij echter te lang wordt, word je de ruimte ingezogen door een zwart gat!
Gelukkig kun je allerlei rare powerups gebruiken om de menigte te overleven. Stuur een UFO uit om alle scenesters van een bepaalde kleur uit de menigte te verwijderen, gebruik een magische paraplu om de kleuren van ieders kleren te veranderen, plaats barricades om te zorgen dat de rij even stil blijft staan en meer! En aan het eind van de week volgt een eindbaasgevecht als geen ander! Vecht tegen dodelijke ninja's en gebruik de bewegingsbesturing van Nintendo 3DS om de balans letterlijk naar jouw kant te laten hellen!
Tokyo Crash Mobs is net zo vreemd als dat het meeslepend is! Of je nu scenesters gooit, wol werpt of met ninja's smijt, dit is het soort actiepuzzelspel waar je hoofd van gaat tollen!