Prinses Bubbelien ontbiedt Finn en Jake om een rits aan diefstallen en ontvoeringen te onderzoeken die Suikerburg hebben geteisterd. Ze vermoedt dat de oorzaak in haar Geheime Koninklijke Kerkers ligt, waar alleen de engste monsters en schurken worden opgesloten. Als ze een ontsnappingsweg hebben gevonden is het Land van Ooo in gevaar!